Az időskor neurobiológiája

Hámori József I. évfolyam 2. szám 2013 Tanulmányok / Studies

Az időskor neurobiológiája egy fontos, a mindennapokat érintő téma a társadalomban, hiszen egyre jelentősebb mértékben nő az időskorúak (75 vagy 80 év feletti) száma a világban. A legfontosabb kérdés az, hogyan lehet az élet utolsó évtizedeit, a goethei öregkort hasznosan és örömteli módon eltölteni. Egyes kutatók a hosszú élet titkának az örömszerző munkában töltött életet tartják, az örömszerző munka pedig maga a tanulás. Az idegrendszer kutatói szerint az agyat állandóan tréningezni kell ahhoz, hogy működőképességét megőrizze. Sokan próbálták megfejteni mi az, ami levezethető az agy szerkezetéből a tanulás folyamatának tekintetében. A tanulmány neurobiológiai alapokon keres választ arra, hogyan lehet javítani az agyi funkciókon idős korban. Agyunk kapacitása óriási, ennek kihasználása attól függ, hogyan tanulunk meg fiatalon tanulni és ezt a későbbiekben hogyan alkalmazzuk. Az élvezetet okozó tanulás a goethei boldog öregkor fenntartásának egyik legfontosabb tényezője.

The Neurobiology of Old Age
Neurobiology of ageing became an important topic concerning the everyday life of society, as the increasingly significant rise in the number of elderly people in the world (above 75-80 years). The key question is how to spend the last decades of life, the Goethean eld, in a useful and joyful way. Some researchers consider the life spent in joy giving work the secret of long life, and joy giving work is learning itself. Neurologist researchers say the brain must be constantly trained in order to maintain its functionality. Many people have tried to interpret the connection between the structure of the brain and its learning capabilities. The study seeks to answer on neurobiological basis how to improve brain function in old age. The capacity of the human brain is enormous, its utilization depends on how we learn to learn at a young age and how we apply that knowledge later on. One of the most important success factors of maintaining the happy Goethean eld is learning that causes enjoyment.